۲۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۳۲

مشاور بشار اسد:

سازمان ملل به وعده های خود برای تحقیق درباره استفاده گروههای مسلح از سلاح شیمیایی در حلب عمل نکرده است

سازمان ملل به وعده های خود برای تحقیق درباره استفاده گروههای مسلح از سلاح شیمیایی در حلب عمل نکرده است

مشاور رئیس جمهوری سوریه ضمن انتقاد از برخورد سازمان ملل با درخواست دمشق برای اعزام کمیته حقیقت یاب درباره استفاده گروههای مسلح در سوریه از سلاح شیمیایی در منطقه خان العسل حلب، از آمادگی کشورش برای میزبانی از تیم بی طرف روسیه و چین در این باره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الاخباریه، بثینه شعبان گفت:لازم است یادآوری کنم، دولت سوریه از سازمان ملل خواست که درباره به کاربرد سلاح شیمیایی از سوی گروههای مسلح در سوریه تحقیق کند، اما پس از سلسله نامه نگاری های انجام شده با سازمان ملل و به جای اعزام کمیته حقیقت یاب درباره به کارگیری سلاح شیمیایی در منطقه خان العسل در حلب، سازمان ملل از تحقیق فراگیر درباره به کارگیری سلاح شیمیایی خبر داد.

مشاور بشار اسد بیان کرد: موضع سوریه به این شرح است: ما خواستار تحقیق سازمان ملل درباره حادثه خان العسل به طور ویژه هستیم و اگر ادعاهایی درباره موارد دیگر وجود دارد ما آماده بررسی قرائن و شواهدی هستیم که به دولت سوریه داده شود.

شعبان افزود: سازمان ملل به وعده های خود درباره اعزام کمیته حقیقت یاب عمل نکرده است و اگر سازمان ملل تمایلی در این باره ندارد ما آماده ایم که فراتر برویم و از کارشناسانی از کشورهای بی طرف مانند روسیه و چین بخواهیم درباره حادثه خان العسل تحقیق کنند و اگر صحبت از موارد دیگری وجود دارد ادله آن به ملت سوریه داده شود.

کد خبر 2031133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha